Przegląd dostępnych na rynku dodatkowych gwarancji do laptopów

Gwarancja to podstawa. Wie o tym każdy użytkownik sprzętu elektronicznego. Kiedyś urządzenia były budowane tak, aby jak najmniej się psuły. Wiele marek zyskało wręcz miano „pancernych”. Tak było na przykład z telefonami marki Nokia. Przecież z modelami 3310, czy 3210 można było robić wszystko a i tak bardzo trudno było je zniszczyć w takim stopniu, żeby nie nadawały się do użytku. Oczywiście przejechanie przez samochód, czy upadek z dużej wysokości na twarde podłoże zawsze kończył się tak samo – kompletnym zniszczeniem telefonu. Jednak zalanie, przypadkowe wypadnięcie z ręki, wstrząsy nie stanowiły dla Nokii zbyt dużego wyzwania. Z czasem, niestety, ta tendencja zaczęła się zmieniać i producenci, w tym Nokia, odeszli od budowy pancernych urządzeń. Postawili na ilość zapominając trochę o jakości. Dziś urządzenia elektroniczne psujące się w ciągu kilku miesięcy, tygodni czy nawet dni od zakupu to codzienność. W takich przypadkach niezawodna okazuje się jednak gwarancja producenta, która obejmuje przynajmniej rok od zakupu, często dwa lata. Oczywiście, jest to upierdliwe jeśli trzeba oddać laptopa do serwisu, który na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni roboczych i następnie kolejne tyle na usunięcie awarii. Na szczęście jednak nie musimy nic za to płacić nawet jeśli serwis znajduje się na drugim końcu Polski.

Co jednak w sytuacji, gdy tuż po upływie okresu gwarancji z komputerem stanie się coś złego? No cóż. Jakby to… Mamy problem. Wystarczy, że minie jeden dzień od końca ważności gwarancji i jej postanowienia przestają obowiązywać. Oznacza to tyle, że wszystkie awarie sprzętu musimy usuwać na własny koszt niezależnie od źródła ich powstania. Niestety najczęściej właśnie tak to wygląda, że sprzęt jeśli się psuje to równo dwa lata od daty zakupu. Zupełnie jakby był tak zaprogramowany, aby wytrzymać tylko określony czas w dobrej kondycji. Przed tego typu problemami może ustrzec nas, użytkowników, dodatkowa gwarancja do laptopa.

Na rynku mamy dostępne dwa rodzaje ofert. Pierwszy to dodatkowa gwarancja proponowana przez producentów laptopów i może ona obejmować określony czas oraz określone modele. Nie dla każdego laptopa może być dostępna. Z kolei drugie rozwiązanie jest możliwe do wykupienia dla każdego laptopa, niezależnie od producenta, ale tylko w przypadku dokonania zakupu w sklepie jednej z dużych sieci: Media Markt czy Saturn.

Producenci laptopów oferują zwykle swoim klientom przedłużenie ich standardowej gwarancji z roku do dwóch albo z dwóch do trzech lat. Wysokość opłaty za taką usługę jest zależna od modelu laptopa, a konkretnie od serii, z jakiej model pochodzi oraz od udogodnień.



 

Strona do prawidłowego działania używa plików cookies. Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij