HP proponuje kilka wariantów pakietu HP Care Pack. Każdy obejmuje dodatkowy rok ochrony gwarancyjnej. Najtańszy pakiet dla standardowych laptopów zapewnia bezpłatną naprawę komputera w razie awarii w punkcie serwisowym, do którego dostarczyć go musi użytkownik na własny koszt. W przypadku notebooków z serii Mini za nieco niższą cenę użytkownik otrzymuje już gwarancję typu door-to-door. Dla wyższych modeli cena jest odpowiednio większa. Modele biznesowe dają nawet możliwość wykupienia dodatkowej gwarancji z naprawą laptopa na miejscu u klienta następnego dnia roboczego. Kosztuje to bardzo dużo, jednak w biznesie nawet jeden dzień przestoju może spowodować olbrzymie straty.
Acer z kolei nie różnicuje oferty na konkretne modele. Posiada pakiety dodatkowych gwarancji dla wszystkich swoich laptopów z rozszerzeniem do dwóch lub trzech lat. Możliwe jest także objęcie ochroną laptopa na wypadek przypadkowych uszkodzeń mechanicznych, których zwykła gwarancja przeważnie nie obejmuje oraz wybór opcji door-to-door, która zabezpiecza także transport komputera do punktu serwisowego i z powrotem.
Toshiba proponuje swoim klientom rozszerzenie standardowej gwarancji dwuletniej do trzech albo czterech lat. Oferta obejmuje tylko modele posiadające taki okres ochrony. Modele z trzyletnią gwarancja mogą mieć ja przedłużoną do czterech lub aż pięciu lat. Zakres i zasady gwarancji są takie same jak w przypadku standardowej ochrony.
Asus daje tylko możliwość przedłużenia gwarancji do trzech lat oraz dołączenia serwisu na miejscu u klienta.
Oferta Lenovo jest zróżnicowana pod względem serii, z jakiej pochodzi laptop ale standardowo jest to przedłużenie gwarancji z roku do trzech lat w opcji naprawy u klienta albo z samodzielnym dostarczeniem laptopa do punktu serwisowego.
Sieciowe markety ze sprzętem RTV i AGD oferują swoim klientom dodatkową możliwość ubezpieczenia zakupionego sprzętu. Zarówno w Media Markt, jak i w Saturnie program ten nosi nazwę „Gwarancja Plus”. Cena ubezpieczenia jest wprost proporcjonalna do ceny zakupionego towaru i obejmuje czteroletnią ochronę na wypadek usterki sprzętu, czyli w sumie nic poza tym, co przez dwa lata standardowo daje producent. Jednak tu działa to przez cztery lata. Co ciekawe jednak na tym ochrona się nie kończy. W razie uszkodzenia mechanicznego laptopa, czy jego kradzieży, mamy gwarancję naprawy albo odzyskania nowego sprzętu w miejsce utraconego wskutek kradzieży. Jest to dość ciekawa oferta dla osób kupujących laptopy drogie, z wyższej półki. Warto wówczas pokusić się o tego typu zabezpieczenie na wypadek chociażby kradzieży, o którą nietrudno gdy laptop jest narzędziem pracy i często podróżuje razem z nami.